Rio dag 1

8 november 2014 - Rio de Janeiro, Brazilië

Vandaag Rio in gegaan met Joost en zijn vrouw, helaas kregen we stukken aan de auto en moesten we een uur wachten.Kreeg als troost van de pomphouder een mooi boek van Senna en een Ferrari bouwpakket en wat kleine autootjes.

Daarna zijn we naar de suikerberg geweest. Was wel even zoeken en wat omwegen want ook in Rio wordt er aan de weg gewerkt. Het verkeer is erg druk en chaotisch. Zeker de motorrijders die kijken nergens naar.

Op de suikerberg was het uitzicht prachtig,het weer was ook goed. Je gaat via 2 etappe's naar boven. Het uitzicht boven op de berg was indrukwekkend,er stond wel veel wind. Op de terug weg wouden we een helikoptervlucht over Rio maken maar helaas er stond te veel wind,erg jammer.

Toen zijn we naar het Christusbeeld geweest. We zijn met een oude tram naar boven gegaan. de route was erg stijl met onderweg mooie uitzichten op Rio. Eenmaal boven was het uitzicht fantastisch. Het beeld is erg imposant en nog veel groter dan het al op tv lijkt.Breedte is toch 28 meter en de hoogte is 38 meter!! Geluk bij een ongeluk dat we later waren en er dus bijna niemand meer was en konden leuk wat filmen en foto's maken.

Daarna naar huis was nog even spannend want de auto is nog steeds niet goed moet morgen verder naar gekeken. We zijn ook nog even wezen eten was erg goed en gezellig. De restaurants hebben hier vaak een buffet vorm waar je uit van alles en nog wat kunt kiezen en dat wegen ze dan en dat betaal je dan, mooi systeem.

Morgen ga ik alleen Rio in Joost moet achter de auto reparatie aan en zijn vrouw moet werken.

Weet nog niet wat ik ga doen het weer schijnt weer slecht te worden in dat geval zullen we een shoppingmall gaan bezoeken of musea. Mocht het weer toch goed zijn dan naar het meer of de zoo...

foto's en video's staan online