Paraty dag 3 24-11

24 november 2014 - Paraty, Brazilië

Na het ontbijt gekozen voor een boottocht, het weer was redelijk. Ik had gekozen voor de duurder optie van een prive gids met een speedboot. De reden is dat je dan zelf kunt aangegeven waar je naar toe wilt en hoe lang je ergens wil blijven.

De gids was een oude Argentijn en sprak vrij goed Engels daar was ik wel blij mee. We gingen naar zijn huis in het oude centrum ik dacht om spullen om te halen maar nee hij woonde aan de rand van de rivier en achter zijn huisje lag de speedboot. Geweldige woonlocatie met een  mooie veranda aan de achterkant met een prachtig uitzicht.

Na eerst te zijn gaan tanken gingen we eerst even zijn vrienden eten geven. Ik begreep het niet helemaal maar we vaarden de open baai en een stuk uit de kust stopte we voor een klein eiland. Hij pakte oud brood en stak zijn hand met het brood onderwater. En toen kwamen er 30 a 40 vissen naar boven uit het niets ongelooflijk en ze aten uit zijn hand ik kreeg ook brood en bij mij aten ze ook uit mijn hand. Fantastisch waren prachtige vissen met allerlei kleuren ik heb thuis ook 2 van zulke vissen ik dacht had ik maar een schepnet meegenomen. Schitterend.

Hierna langs de kust naar de baai van mamangua, een prachtig fjord met mooie bergen en veel groen. Hier in de baai hebben we een aantal prachtige huizen vanaf het water bekeken, De een nog mooier dan de ander met een privé strand met palmbomen helikopter plaats echt fantastisch. Onderweg ook nog wat strandjes bezocht en gezwommen erg gaaf want er was natuurlijk helemaal niemand.

Als laatste stop een bezoek aan een hotel aan de kust ook prachtig en een goede lunch gehad. Hierna weer terug naar zijn huis.

Het was een van de mooier trips van deze vakantie duurde ook ruim 6 uur en leverde 376 foto's op :):)

Morgen terug naar Rio

foto en video online

1. Mamma en Ton:
    25 november 2014
    Hallo Jan
    Heb je straks nog wel tijd om al je foto's en video's te bekijken????
    Wij hebben er al heel wat gezien en ze zijn prachtig
    We kijken uit naar Vrijdag!!!!
    mamma en Ton