Rio dag 2

9 november 2014 - Rio de Janeiro, Brazilië

Vandaag alleen op pad geweest. Eerst met de veerboot naar Rio was een kleine en snelle manier om Rio te bereiken. Vandaar uit heb ik de haven van Rio bezocht, ik was net te laat voor een boottocht. Na bezichtiging van de haven en wat boten ben ik langs verschillende stranden richting de suikerberg gewandeld. Op het strand was het rustig vanwege het mindere weer er werd wel veel gesport op het strand. Daarna nog even een mis bij gewoond in de kerk en toen met de taxi naar de Copacabana. De taxi's zijn erg goedkoop en erg handig in deze enorme stad. Op de Copacabana was het ook rustig nog even over het strand gewandeld en even gezwommen. Op zondag wordt rond de meeste stranden de weg ernaast volledig afgesloten zodat mensen daar kunnen wandelen fietsen skeeler etc, erg mooi om te zien en erg handig.

Hierna nog wat plaatselijk markten bezocht was erg druk en leuk om te zien wat er allemaal verkocht wordt.

Vanuit hier ben naar de Lagoa, een meer in Rio, gegaan wat gewandeld en voetbalclub flamengo bezocht.

Als laatste nog 2 shoppingmalls bezocht en toen weer terug naar Joost.

S avonds met zijn 3 wezen eten bij een churrascaria was erg leuk en erg lekker.

Morgen gaan we naar Salvador de Bahia voor de tweede midweek.