Salvador boottocht

11 november 2014 - Salvador, Brazilië

Vandaag een excursie gemaakt met de boot naar 2 eilanden in de baai van Salvador.Ik had gelukkig een Nederlandse kapitein want de taal is nog steeds erg lastig en wordt hier weinig Engels gesproken zelfs niet bij de toerisme bureau's. Ik had gelukkig erg mooi weer we zijn eerst naar Ilha dos frades geweest, hier wat rondgelopen en gezwommen. het water is kraak helder en warm zelfs was erg aangenaam. Toen gingen we verder naar Itaparica, tijdens de tocht was er een bandje bij gekomen die voor een hele leuke sfeer zorgden. Bij aankomst stond er een buffet op het strand klaar was erg leuk en erg goed allemaal. Hierna een kleine rondleiding door het stadje met onder meer een Nederlands fort. Toen weer terug naar Salvador na het eten nog wat over de boulevard gelopen was ook erg leuk met bandjes en huisvrouwen die daar hun kook kunsten staan te vertonen met verschillende gerechten. Er is net zoals in Rio veel politie op de been dat is toch nog steeds wennen vind ik. Ook de huizen zitten allemaal achter hekken en muren met prikkeldraad bij mijn neef ook achter het hek met 24 uurs bewaking.

Morgen een city toer op het programma ben benieuwd er zijn veel mooie gebouwen hier.

foto's en video staan online

1. Martin:
    Leuke trip hoor!
  2. Christel:
    12 november 2014
    Gaaf Jan en gelukkig nog mooi weer ook. Wat vreselijk dat je zo moet leven met prikkeldraad om je huis en hoge muren
  3. Mamma en Ton:
    Hoy Jan
    Vanmorgen weer de nieuwe foto's bekeken erg mooi en het vlees eten lukt aardig he? ziet er goed uit.
    Kijken weer uit naar je berichten van morgen.
    Groetjes Mamma en Ton